A Panda algoritmus előrehozza a jó minőségű oldalakat

A Google folyamatosan arra törekszik, hogy a felhasználók olyan oldalakat tudjanak böngészni a találati listák élén, amelyek segítenek a problémáik megoldásában, igényeik kielégítésében.
Az olyan weboldalak, amelyek csak a keresőrobotok tetszését akarták elnyerni, nem törődve a látogatók igényeivel, ma már nem uralják az első oldalakat. Ahol a kulcsszó csak csaliként volt alkalmazva a keresőoptimalizálás  helyezésjavítása végett, és nem illett az oldal témájához, vagy túl gyakran fordul elő egy adott szövegben, a Google Panda algoritmusa könyörtelenül büntetett.
A magyar oldalak mintegy 5%-a esett vissza a Panda által, például a duplikált tartalom miatt. Nem csak abban az esetben, ha másolt szövegeket talált, hanem akkor is, ha több, tartalmilag nagyon hasonló cikk volt az oldalon. A felhasználók számára zavaró helyesírási hibákra a Google is felfigyelt, és a helytelenül írt, rosszul megfogalmazott, semmitmondó cikkek miatt is hátrasorolással büntet. Különösen, ha azok rövidek és tele vannak zsúfolva kulcsszavakkal.

A túl sok hirdetést az oldalon a látogatók sem díjazzák, így a Panda szemében is szálkának minősülnek, sőt a konverziós ráta is igen alacsony ezen weblapoknál.
A Google szakemberei folyamatosan finomítják az algoritmusokat (Panda Pingvin), így egyre precízebb szűrést tudnak megvalósítani. Naivak lennénk, ha azt hinnénk, hogy kizárólag a felhasználók érdekében cselekedne a cégóriás, természetesen a saját bevételi forrásait is védi az algoritmusok által. Ugyanakkor az internetezők számára is jók ezek a szűrések, nem kell sokat lapozzanak fontos információk, hasznos cikkek után keresgélve, hanem a találati lista elején találják az értékes, releváns tartamommal ellátott weboldalakat.

A Google algoritmusai segíthetnek a helyezés javításban, ha weboldalunkon könnyen lehet navigálni, felhasználóbarát, ésszerű felépítésű, és rendszeresen frissülő, egyedi cikkek, leírások találhatók rajta. A honlap magasabb életkora már nem akkora előny, mint a Panda előtt, a frissülő és minőségi tartalom nagyobb jelentőséggel bír a Google szemében.