A gumiabroncs cseréje és a guminyomás közti kapcsolat

Heidenau motorgumi

A gumiabroncsok cseréjéhez nemcsak kopás, hanem defekt is vezethet. Azt ugye minden vezető tudja, hogy azonos tengelyre csak teljesen azonos abroncsokat szabad felszerelni, ez az oka annak, hogyha egy defektes gumi nem javítható, akkor azt ugyanolyan márkájú, méretű, mintázatú, súly- és sebességindexű abroncsra kell cserélni.

Abban az esetben, ha ez nem lehetséges, avagy a tönkrement gumi tengelyen lévő párja már nagyon kopott lenne az újhoz képest, úgy a megfelelő úttartás végett az abroncsokat párban szükséges cserélni. Amennyiben ilyen helyzetbe kerülünk, és van jó állapotú pótkerekünk, megoldást jelenthet, ha ahhoz vásárolunk egy párt, a megmaradt kopottasabb, de még használható darabbot pedig pótkerékké avatjuk.

A guminyomásra is lényeges figyelni, hiszen a helytelen guminyomás miatt csökken a tapadás, ezzel romlik az úttartás, a kormányozhatóság, a kanyarstabilitás, és nem utolsó sorban nő a fékút is. Az optimálistól mindkét irányban való eltérés ront a menetkomforton, valamint csökkenti a gumiabroncsok élettartamát, fokozott illetve rendellenes kopást hoz létre.

Az alacsony guminyomás – melynek következtében nő az üzemanyag-fogyasztás valamint a szén-dioxid kibocsátás – erősen balesetveszélyes lehet. Amennyiben nagyobb nyomáshiány áll fenn a menet közbeni túlzott deformáció okozta túlmelegedés miatt az abroncs roncsolódhat, rossz esetben szét is durranhat, ami akár végzetes is lehet. megéri a http://www.kismotorgumi.hu/ oldalról megvásárold a gumiabroncsot, ha szükségessé válik, hiszen itt elérhető áron minőségi abroncsokra lelsz.

Itt robogó gumiabroncsot a lehető legjobb áron találsz mi több motorkerékpárra is találsz gumit. Rendszeresen hirdetünk akciókat is és motor gumikkal is várunk, de robogódat is ellátjuk abronccsal.