Keresőoptimalizálás 2020-ban

A SEO (Search Engine Optimization) évről évre tartogat újdonságokat, meglepetéseket, köszönhetően a Google fejlesztő csapatának, amely mindent megtesz azért, hogy a keresőoptimalizáló szakemberek kénytelenek legyenek folyamatosan fejleszteni magukat.

Az elmúlt évek során publikált frissítések, büntető algoritmusok azonban egy jól mutatja, hogy milyen irányba tartanak a Google fejlesztői, így a keresőoptimalizálás során fel is készülhetünk előre az újabb frissítésekre. A Google nem titkolt célja ugyanis, hogy a webfejlesztőket, keresőoptimalizálókat rákényszerítse a minőségi munkára és arra, hogy a gyors eredményekkel kecsegtető, kétes megoldások helyett megbízható, igényes módszerekkel optimalizáljanak.

Ennek egyik része, hogy magát a weboldalt minőségi, folyamatosan frissülő tartalommal töltsük meg, amely mind terjedelmében, mind szakmaiságában megfelel az ügyfelek igényeinek. A Google célja ugyanis pontosan az, hogy a találati listáján a felhasználók igényeinek megfelelő oldalakat mutasson az első helyeken.

Másik fontos kritérium, hogy a linképítés során kerüljük az igénytelen spammelést és helyette a hosszú távon sokkal jobb, értékes linkek szerzésére tegyük a hangsúlyt. Igaz ugyan, hogy ez több költséggel jár, de ha szeretnénk elkerülni a Google büntetéseit, akkor mindenképp ez a járható út.