Tartalom a weboldalra

eredményes honlapkészítés
eredményes honlapkészítés

A tartalomírás közben sokszor túlzásokba esünk, és összehordunk hetet-havat. Ilyenkor fordul elő velünk, hogy nem tudunk leállni, és érdektelen információk tömegét zúdítjuk a weblap látogatójára. Ez nem jó, mert a látogató hamar elveszti a fonalat, és ahelyett, hogy megkeresné, már kattint is egy másik weboldalra. Ilyenkor nem történt katasztrófa, hisz a honlapkészítés eredményes lehet, csak még nem végeztünk a munkával.

Az történt velünk, hogy a tudás átkának hibájába estünk. Ha valamihez értünk, és ráadásul még szeretjük is a munkánkat, akkor rengeteg mindent tudunk írni róla. Nem látjuk a fától az erdőt, és könnyen a szófosás útjára tévedünk. Ilyenkor le kell tisztázni a mondanivalónkat, és a látogató számára fontos lényegre koncentrálva át kell alakítanunk a weblap tartalmát. Már Saint-Exupéry is megmondta, hogy a „minőséget nem akkor érjük el, amikor már nincs mit hozzátenni, hanem akkor, amikor már nincs mit elvenni”. Amikor minden felesleget eltakarítunk mondanivalónk lényegének az útjából, akkor van vége a weboldal készítés munkájának.

Könnyű válogatás nélkül mindent elmondani arról, amit tudunk, de nagyon nehéz eldönteni, hogy mi is a legfontosabb érvünk ahhoz, hogy meggyőzzük a látogatót. Gond azonban nincs, mert a munka jó részét, az adatgyűjtést már elvégeztük. Már csak a lényegre fókuszálva meg kell szűrnünk az összegyűjtött információt. Amint ezt elvégeztük már kész is van weboldalunk tartalma.