Lefutott a 4. Google Pingvin

Sokat hallhattunk és olvashattunk mostanában a Google legújabb akcióiról, amelyek elsődleges célja a minőségibb találati lista felállítása lett volna. A Google Pingvin névre keresztelt akció lényege, hogy a minőségtelen és vélhetően manipulatív szándékkal épített linkekkel rendelkező webhelyeket szankcionálja. Természetesen a szakma felhördült minden egyes Pingvin frissítés alkalmával, mivel szó nem volt a találati lista minőségi javulásáról, azonban az organikus helyezésekre hajtó oldalak annál inkább megzuhantak. Természetesen sokaknak az volt a véleménye, hogy a Google így próbálja elérni az AdWords hirdetésekből befolyó összegek növelését. Szó mi szó, az első Pingvin frissítés után brutális profit növekedéssel számolhatott a keresőóriás.

A hivatalos közlések sok-sok ajánlást tartalmaznak a Google minőségi irányelveiről, amelyek néha megfelelnek a valóságnak, néha nem. Tény, hogy a katalógusokra és linkgyűjtőkre támaszkodó linképítés vékony jégen való táncolás. A minőségi linkmarketing szolgálhatja a látogatottság növelést, amely ugyan költségesebb megoldás, de hosszútávon mindenképpen előnyösebb.