Honlapkészítés – Az a híres „Like gomb”

Bár a honlapkészítés alapjait mindenki meg tudja érdeklődni még az Interneten keresztül is, sokan nem tudják, milyen lehetőségekkel lehet elérni azt, hogy oldalunk nézettebb, érdekesebb, sikeresebb legyen.

Vegyünk példaként egy céges weboldalt, amit vagy saját kezűleg, vagy honlapkészítéssel foglalkozó vállalat által készült el. Eljutottunk esetleg már oda is, hogy a kereseti listákon, a keresőre optimalizált oldalaink előtérbe kerüljenek, azonban ez még csak fél siker. Kellenek a klikkel, a látogatók is az oldalunkra.

Erre nagyon jó megoldást talált ki a Facebook, ami egy olyan sikeres közösségi portál, amit szinte mindenki használ, stílusában egyedi és barátságos, ösztönzi az embert, hogy fent legyen szinte mindig, tudjon a rokonairól, barátairól, munkatársairól, bepillanthasson a fényképalbumába, vagy tudjon minden megmozdulásáról, mit olvas, mit szeret. Itt kerül képbe az, hogy ki mit szeret. Tehát mire is jó a „Like” gomb? Ha egy „Like” gombot helyezünk el a weboldalunkon, akkor a látogató rákattint, és a saját Facebook-os üzenőfalán megjelenik, hogy kedveli az oldalunkat.

Ez már arra bőven elég, hogy a kezdőoldalon minden ismerőse lássa és felnézzen kíváncsiságból a honlapunkra. És nekünk ez a lényeg, hogy mindez a barátok Facebook-os oldalán is megjelenik hírként, így szinte ingyen reklámoztuk oldaluk valakiknek, lehet hogy potenciális vásárlóknak. Fontos megemlítenünk azt is, hogy bár nagyon korlátozottak a lehetőségek, de be tudjuk állítani, hogy a Facebook üzenőfalán megjelenő bejegyzés mellett milyen kép szerepeljen, esetleg azt, hogy mi legyen a bejegyzés szövege. Hatékony eszköz lehet akciók, kedvezmények meghirdetésére is.