Facebook alkalmazások – a közösségi média hatalma

Facebook alkalmazások

Egyre gyakrabban találkozunk olyan weboldalakkal, ahol különböző közösségi médiaalkalmazások is megjelennek, ilyenek például a facebook alkalmazások is. Sőt, nyugodtan kimondhatjuk, ma az online világon sokkal több múlik, mint gondoltuk volna néhány évvel ezelőtt. Hisz a közösségi média, vagy angolul social media is csak néhány éve létezik. Ám ez a néhány év bebizonyította, hogy a közösségi médiának igenis helye van az online világban.

Több közösségi média oldalt is ismerünk, ahol a – szinte – végtelen számú felhasználók, azonnal, másodpercek alatt kapcsolatba léphetnek egymással. Ilyen közösségi média oldalak, mint a legnagyobbnak számító Facebook, Twitter, Blog, Youtube, Iwiw. Ebben a különleges kibertérben felhasználók milliárdjai csevegnek egymással.

Míg néhány évvel ezelőtt az volt a legnagyobb gondunk, melyik TV-csatornát, vagy melyik rádiócsatornát válasszuk ki a több százból, ha weboldalt kellene választanunk, akkor több százmillióra tehetnénk azt a számot, amiből választhatunk. Ha azt nézzük, a közösségi média segít megszűrni ezt az óriási adatmennyiséget, hogy csak a legjobbak maradjanak életképesek. A facebook alkalmazásokkal lehetőséget adunk az embereknek, a felhasználóknak, hogy a számukra értékesnek ítélt weboldalak iránt tetszésüket kinyilvánítsák, azaz: lájkolják.

Talán hihetetlennek tűnik, de a közösségi médiát is lehet optimalizálni. A facebook alkalmazásokkal például ötletes, kreatív kampányok során, a megfelelő réteg kiválasztásával egy interaktív közösséget építhetünk. Sőt, mi több, ezt a közösséget irányítani is tudjuk. Természetesen ehhez már szakember szükségeltetik, olyan közösségi média tanácsadó, aki tudatosan, és pontosan képes megtervezni, megépíteni milyen tartalommal töltsük fel a választott közösségi felületet. A közösségi marketing kampánynak elengedhetetlen feltétele a tartalom, hisz az ötletes, kreatív, tettre késztető tartalomra reagálnak azonnal a közösség tagjai, beszélnek róla, megosztják az általunk tudatosan és célzottan feltöltött tartalmat. Ezzel egy lépéssel máris közelebb kerültünk az optimalizált média megteremtéséhez.